Eco-Cranes, a daruk világa

Daruk és emelők

Daruk és emelők

Aerodinamikailag optimalizált liftek a Mercedes-Benz Múzeumban?

2024. június 02. - Daruk Karcsival

 

A sirályszárnyas 300SL? Az elegáns állólámpás? A „zöldséges” W123, esetleg a legendás 190E Cosworth 2.5-16 Evolution II? Mindenki számára van legalább egy igazán emlékezetes Mercedes az ikonikus német gyártó modellpalettájáról. Hogy ezeket megcsodálhassuk, Stuttgartban létrehozták a Mercedes-Benz Museomot, amely 2006. óta fogadja a látogatókat. Az önmagában is lenyűgöző épület a pazar autóritkaságokon kívül azonban egyéb érdekességet is rejt. Például lifteket.

 lift-mercedes-benz_museum.jpeg

Forrás: mercedes-benz.com

 

Az épület átriumában – amelynek teteje a jól ismert csillag alakú logót formázza – kezdődnek a túrák, nem is akárhogy: a látogatók a három futurisztikus, ezüst színű kapszula egyikébe beszállva kezdik meg a kiállítás felfedezését.

A felvonók teljesen egyedi, a szintén német ThyssenKrupp által kifejezetten a múzeum számára kialakított rendszerben működnek. A sajtóanyag szerint a klasszikus versenyautók aerodinamikailag optimalizált karosszériáját megidéző, számomra kicsit steampunk jellegű felvonókabinok légiességét a megszokott liftaknák elhagyása biztosítja.

Még a kabinokat és az ellensúlyokat mozgató 14 kábel és sodrony is látható, így a felvonók abszolút hozzájárulnak az átrium és az épület esztétikájához.

 

Az utazás a 35 méter magasan lévő felső szintig 25 másodpercig tart, amely során a kabinok legfeljebb 25 utasa az épület betonfalára vetített videókat nézhet a Mercedes történetéről az autók szélvédőjét szimbolizáló panorámaablakon keresztül.

Mindhárom felvonókabin alján két ovális felület világít lefelé, éppen úgy, ahogyan egy klasszikus autó fényszórói. A vizuális élményt a mobilitás történetéből származó járművek motorhangjai kísérik és egészítik ki. A felvonók igazi „időgépek” is, mivel a feljutás után a látogatók 1886-ban, az autó feltalálásának évében landolnak.

 

Tudta? Karl Benz 1886. január 29-én, 37435-ös szám alatt kapott szabadalmat a német Császári Szabadalmi Hivataltól „gázmotor hajtású járművére”. A Patent-Motorwagen elnevezésű jármű nyilvános bemutatására 1886. július 3-án került sor.

 

Hogy a néhány másodperces út a lehető legkényelmesebb és legstílusosabb legyen, az egyedileg tervezett és gyártott felvonókabinok Alcantara párnázatot, valamint hangulatvilágítást kaptak.

 

Az építészek, Ben van Berkel és Carolin Bos különleges felvonókat akartak tervezni, amelyek a múzeumépület szimbólumává válnak. Azt hiszem, bátran kijelenthető, hogy elérték céljukat.

A bejegyzés trackback címe:

https://darukesemelok.blog.hu/api/trackback/id/tr618419547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2024.06.04. 18:43:27

Ez szerintem a világ egyik legjobb autóműzeuma. Építésztileg nagyon konzekvens, nagyon-nagyon fényképezőgép-barát.
süti beállítások módosítása