Eco-Cranes, a daruk világa

Daruk és emelők

Daruk és emelők

Újabb emelési rekord a Jumbo óriásától

2021. március 31. - Daruk Karcsival

Épp érdekes, darukkal kapcsolatos hírek után keresgéltem a neten, amikor böngészés közben ráakadtam a holland Jumbo Maritime hatalmas teherszállító hajóira, amelyek jóformán hetente döntik meg az egyszerre a fedélzetre emelt rakományuk tömegének rekordját. Úszódaru után úszó daruk a blogon.

A cég

A Jumbo Maritime története a hatvanas években kezdődött, alapítóinak azzal az ötletével, hogy olyan rakományokat szállítsanak, amelyek nem férnek bele a tengeri szállítmányozásban elterjedt konténerekbe.

A flotta első hajója a négy, egyenként 12 tonna teherbírású daruval felszerelt Stellaprima volt, amelyet szép sorban követtek az egyre nagyobb, jobb és erősebb hajók, egyre komolyabb darukkal szerelve.

A kezdeti A-osztályú zászlóshajót követően a Jumbo legnagyobb és legmodernebb hajói ma már a K-osztályú acélóriások.

A flotta hajóinak emelési kapacitása napjainkban 650 tonnától egészen 3000 tonnáig terjed.

fairmaster.jpg

A rekordhalmozók

A Jumbo flotta ékkövei a K3000-es Jumbo Kinetic és Jumbo Fairmaster.

28 méteres szélességük mellett hosszúságuk valamivel több, mint 152 méter. Ez nagyjából egy futballpálya másfélszerese, szóval nem kicsik.

Mindkét hajó kettő-kettő, egyenként 1500 tonna teherbírású, a Huisman által gyártott daruval van felszerelve, amelyek így összesen 3000 tonna rakományt tudnak a 3250 m2-es fedélzetre emelni. A hajók maximális sebessége 17 csomó, a fogyasztásukat pedig szerintem inkább ne firtassuk.

 jumbo_kinetic_1.jpg

Éjszakai rakodás

 

 Átadás előtti terhelési teszt

A legfrissebb rekord

Az idei év elején a Kinetic döntötte meg saját és egyben a Jumbo Maritime korábbi, 2019-es rekordját azzal, hogy az olaszországi Ortona kikötőjében a fedélzetére emelt két reaktort, amelyek közül a 62x8x8 méteres nagyobb 2086 tonnát nyom.

Mivel Ortonában 6,8 méter a megengedett legnagyobb merülés, a hatalmas tömegű teher bepakolása előtt a Kineticet kicsit vissza kellett bontania a legénységnek. Már csak azért is, mert a hajóra további két reaktor várt Porto Margherában, mielőtt útnak indulhatott a rakománnyal Thaiföldre.

A két hajó rengeteg másik mellett folyamatosan nyomon követhető a Marinetraffic oldalon, ahonnan a képek is származnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://darukesemelok.blog.hu/api/trackback/id/tr616487068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása