37. alkalommal érkezik Magyarországra a Formula 1. A hétvégén ismét a Hungaroring ad otthont a Magyar Nagydíjnak, amelyen várhatóan ismét többszázezer néző előtt küzdenek meg a pilóták a győzelemért és a világbajnoki pontokért. Azonban nem csak a mogyoródi pályán, de azon kívül is vannak komoly gépek.
Klasszikus
Magyarország 1986. óta folyamatosan házigazdája a Forma 1 világbajnokság egy-egy futamának, amely az olaszországi Monza után immár a második leghosszabb sorozat a Forma 1 pályái között.
A kifejezetten erre épített mogyoródi pályát a nyilatkozatok alapján szeretik a pilóták és volt néhány kifejezetten izgalmas verseny is az elmúlt években, gondoljunk csak Damon Hill epikus versenyzésére, majd drámai lassulására a gyengécske Arrows Yamaha volánja mögött.
„Hova tűnt Damon Hill?”
Komoly háttér
Ahhoz azonban, hogy a versenyhétvégén minden a sebességről szólhasson és a pilóták versenye zökkenőmentes legyen, számtalan ember összehangolt munkájára van szükség. A szervezők, a pálya személyzete mellett a csapatok háttérstábja is azon dolgozik, hogy az időmérőkön és a futamon minden a legnagyobb rendben menjen.
Az egyik legkomolyabb feladat a logisztika, a versenyautók, valamint az istállók tagjainak és meghívott vendégeinek kényelmét biztosító motorhome-ok szállítása és összeállítása.
Ez a munka pedig hét közben zajlik. Mivel az elmúlt években a motorhome-ok egyre nagyobbak – mára már többszintesek – lettek, lebontásuk és felépítésük komoly feladat.
Komoly segítség
A csapatok pályán felépített főhadiszállásai moduláris szerkezetűek, így a megfelelő sorrend alapján viszonylag egyszerűen szét- és összeszerelhetőek. A súlyos elemek azonban komoly emelőképességet igényelnek. Legalábbis a Red Bull Racingnél.
Ők a Nemzeti Sportban közzétett, Földi Imre által készített fotógaléria alapján a Liebherr egyik nagyágyúját, az LTM-1095-5.1 mobil autódarut bérelték ki az egyik hazai, erre szakosodott cégtől.
(Forrás)
A Liebherr LTM-1095-5.1 modellje egy öttengelyes, terepjáró mobildaru, amelynek maximális emelőképessége 95 tonna. Az impozáns teleszkópos főgém hossza 58 méter, amely a Hungaroringen készült képeken is látható rácsos segédgém felszerelésével további 26 méterrel meghosszabbítható.
Méreteihez és képességeihez viszonyítva az LTM-1095-5.1 kifejezetten mozgékony autódaru, köszönhetően a változatosan kormányozható tengelyeinek, a robosztus kerekeinek, valamint az 50 mérföld/órás, hozzávetőlegesen 80 km/h-s végsebességének.
A modell kihasználhatóságát és stabilitását, valamint teherbírását növeli a Liebherr innovációja, az opcionálisan rendelhető VarioBase® rendszer. Ez annyira érdekes fejlesztés, hogy hamarosan külön poszt érkezik majd róla.
A Liebherr ezen modellje a daruműveletek többségét képes önállóan elvégezni, így vélhetően a motorhome-ok is stabilan állnak azóta, kezelője pedig várja a vasárnapi futam végét, hogy megkezdhesse az ideiglenes épületek bontását és kamionokra rakodását.