Eco-Cranes, a daruk világa

Daruk és emelők

Daruk és emelők

„Apa, építsünk valamit!”

2022. február 15. - Daruk Karcsival

Szerintem én még nem is találkoztam olyan kisfiúval 3 és 10 éves kor között, aki ne szeretett volna legózni. A fiam sincs ezzel másként. Tűzoltó állomás, Pókember járgány, Millenium Falcon, minden jöhet. Tavaly az adventi kalendárium is a LEGO által a The Mandalorian alapján készített cucc volt, űrhajókkal, robotokkal és Baby Yodával (a Gyermek, vagy hivatalos nevén: Grogu). Minden nap építgette őket, sokat segítettek a karantén átvészelésében. Karácsonyra a LEGO helyett azonban valami mást szerettünk volna.

 mandalorian-_1280.jpg

  „Wherever I go, he goes.” (Kép: Pixabay)

 Az Engino

Ez lett az Engino egyik építőkészlete. A hagyományos LEGO készletekkel szemben ez nem építőkockákból, hanem többféle elemből: rudakból, csatlakozókból, kerekekből és tengelyekből, illetve kötőelemekből áll, amelyeket többféle módon lehet összeilleszteni és mozgásra képes modelleket lehet belőlük építeni.

Ha már a LEGO-t hoztam fel példaként, leginkább annak Technics sorozatához áll közel. Az Engino készlet elemeit kombinálva igen összetett szerkezetek és struktúrák is létrehozhatók, játék közben, szórakoztatva fejlesztve a gyerekek matematikai, tudományos, technológiai és mérnöki képességeit.

STEM: (Science, Technology, Engineering and Mathematics) egy olyan oktatási megközelítés, amely a tudomány, a technológia, a mérnöki ismeretek és a matematika négy tudományának megismerésére koncentrál. Egy olyan korszakban, amikor a műszaki és tudományos készségek egyre fontosabbak a munkaerő-piacon történő elhelyezkedés szempontjából, a gyerekek jövője szempontjából nemtől függetlenül előnyös, ha mihamarabb kapcsolatba lépnek a STEM tárgyakkal.

Az emelőnk

A Discover STEM sorozatba tartozó készletből a leírás szerint 60 különféle modellt lehet megépíteni, mi pedig természetesen egy emelővel kezdtünk. (Nem, nem én presszionáltam a dolgot, a fiam választása volt.)

Az általunk összeállított szerkezet egy csigarendszerrel és villás emelőasztallal, valamint komoly ellensúlyokkal ellátott statikus emelő lett. Bár a fonott szövetszálak szakítószilárdságát nem teszteltük, emelőnk teherbírása viszonylag nagy, könnyedén megbirkózik egy autó súlyával, legalábbis 1:64-es méretarányban. Nagyon szórakoztató volt építés közben felfedezni, melyik elem hogyan kapcsolódik, illetve el tudtam magyarázni a csigaszerkezet hasznát és működését is.

79_epitett_jatek_emelo.jpg

Szürke és narancs színben.

Habár az emelőszerkezet már hetek óta intenzív használatban van és szinte folyamatosan szállítja a Matchboxokat a padlóról a dohányzóasztalra, komolyabb javításokra nem, csak kisebb karbantartásra volt szükség.

Megbeszéltük, hogy legközelebb én választok majd, így amikor a csigás emelő életciklusa végére ér és szétszedjük, valószínűleg egy ollós emelőasztalt építünk majd.

Alig várom!

A bejegyzés trackback címe:

https://darukesemelok.blog.hu/api/trackback/id/tr3317545100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása